hildassimsblogg

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Askungen - Del 5

Av Hilda - 17 augusti 2012 17:07

 

- DEL 5 -


   

Dagen därpå, under musiklektionen, får Samara och Jake reda på att dom är partners inför den stora

talangshowen som äger rum om ett par månader. Dom väljer att sätta sig utanför skolan och planera.

Jake: - Så vad vill du göra? Kan du sjunga? Eller är du den sortens tjej som spelar typ flöjt?

Samara: - Haha nej, jag... Jag spelar piano.

Jake: - Ååh, piano! Vilka låtar kan du spela då?


 

Samara: - Eeh, jag spelar mest egna låtar...


 

Jake: - Du skriver egna låtar? Wow! Både vacker och talangfull!

Samara rodnar genast och skrattar generat.

Jake: - Du kan väl spela upp en av dina låtar när vi börjar öva i helgen?

Samara skakar snabbt på huvudet.

Samara: "Jag skulle aldrig sagt något..."


 

Samara: - Jag måste nog hem nu, plikten kallar. Vi syns på söndag!

Jake: - Vänta, ska inte du på din styvsysters bal imorgon?

Samara: - Jo, men då är vi ju utklädd så vi kanske inte ses då.


 

Jake skrattar lågt.

Samara: "Jag måste bli bättre på att dölja saker..."


 

När Samara kommer hem är Taylor på sitt sämsta humör.

Taylor: - Varför satt du med Jake Adams vid gungorna?!

Samara: - Va? Hur vet du det? Du slutade före mig.

Taylor: - Det hör inte hit!


 

Taylor: - Jake är min! Efter imorgon kväll kommer han vara kär i mig, och du kan inte förhindra det!

Samara: - Bara för att vi gungade tillsammans så betyder inte det...

Taylor: - Nähä? Vad betyder det då?


 

Samara: - Det betyder att vi ska skriva en låt tillsammans, för att läraren valde partner åt oss!

Taylor: - VA?! Men det är inte rättvist!!! 

Samara: - Herregud Taylor! Väx upp! Du kan inte få allt du vill ha!



 

Samara stormade genast ut ur rummet och satte sig vid pianot för att lugna ner sig själv.



 

Taylor däremot började genast smida planer.

Taylor: "Hmm... Samara är skicklig på piano, och gitarr. Och Jake tycker förmodligen om musikaliska tjejer,

eftersom han själv är väldigt musikalisk. Jag måste stoppa det här. Fram till balen, ska dom hållas isär."


 

Hon kom genast på hur hon skulle lyckas.

Taylor: - Hej pappa! Jo det är såhär... Jag hörde Samara säga att hon tänker komma på min bal.



 

Taylor: - Och jag vill inte ha henne där. Mhm... Ja. Bra, tack pappa! Älskar dig, hejdå.




 
 
saga

saga" title="http://bloggplatsen.se]saga[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]saga[/url]

18 augusti 2012 11:11

ÅÅÅ vad spännande >.<
Måste bara få läsa mer ;D

http://Rampljus. bloggplatsen.se

Hilda

20 augusti 2012 16:39

Jag ska sätta mig och skriva nu! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilda - 25 augusti 2012 16:46

  - DEL 8 -     Samara och Louise hann precis ner innan Mark kom ner till Samaras rum för att se till att hon inte var på Taylors party. Samara slängde sig ner under täcket när hon kom ner och Louise låste in sig på toaletten.     ...

Av Hilda - 23 augusti 2012 15:23

                                                                                   - DEL 7 -     Louise börjar gå ut till baksidan av huset där maskeradbalen hålls. Hennes kina-klädsel uppskattas av många, och hon kastar sig genast in i en...

Av Hilda - 20 augusti 2012 16:50

  - DEL 5 -     Louise: - Så Mr. Williams låter dig inte gå på maskeradbalen som hålls i huset du bor? Allvarligt? Samara: - Ja, tyvärr. Jag ville verkligen spela upp min låt för Jake...     Louise: - Vem har sagt att du inte kan d...

Av Hilda - 17 augusti 2012 17:00

Jag är så ledsen för uppehållet, men... Jag har faktiskt haft fullt upp. Jag ska genast skriva del 5 av Askungen, och börja fundera på vad nästa simshistoria ska handla om :)  Några tips/önskemål? ;) ...

Av Hilda - 1 juni 2012 14:49

  - DEL 4 -     Det var torsdag, och bara två dagar kvar innan maskeradbalen. Mark skulle iväg på affärsresa ( eller det var i alla fall vad han sa att han skulle på).     Det sista han sa innan han åkte var att huset var så smut...

Presentation


Denna blogg innehåller till störst del sims-serier som jag skriver, och som ni kan följa.
En simsblogg som sticker ut bland mängden, med välskrivna inlägg och genomtänkta bilder.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Veckoplanering

Måndag: Askungen Del 2

Tisdag: 

Onsdag: Simsmode

Torsdag: Askungen Del 3

Fredag:

Lördag: Lördagsmys

Söndag: 

Senaste inläggen

Serier

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards