hildassimsblogg

Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Askungen - Del 3

Av Hilda - 26 maj 2012 12:07

- DEL 3 -


   

Dagen efter Jake och Taylors dejt, följde Samaras bästa vän Louise med hem till Samara.

Louise: - Samara, du måste gå på maskeradbalen. ALLA ska dit, plus att det är din systers fest. Du kan

bara smyga upp för din trappa här, och ingen vet att det är du.


 

Samara: - Aldrig! Nej, jag vägrar.

Samara såg att Louise inte tänkte ge sig.

Samara: - Jake kommer vara där. Och Taylor kommer vara fastklistrad vid hans sida. Nej tack, jag

stannar här nere i mitt rum.


 

Louise: - Det är ju perfekt! Du kan prata med Jake och övertala honom att Taylor är ond, och han vet

inte ens att det är du! Genialiskt!


 

Samara: - Skit, det verkar som att jag måste gå på balen ändå.

Louise log och sprang sedan hem för att börja fixa utklädnader.


   

Samara ställde sig och spelade gitarr ett par timmar. Hon blev bara bättre och bättre.


 

Men framåt kvällen tog Samara mod till sig och gick upp till Mark för att be om en körlektion.

Samara: "Det värsta som kan hända är att han säger nej."


 

Mark: - Och vad vill du?

Samara: - Eh, jo, ja, ööh... Du vet, alla mina kompisar skaffar körkort nu... Och om jag får ett körkort så skulle jag bli så otroligt glad...


 

Samara: - Och då skulle jag kunna utföra fler sysslor! Handla, hämta och skjutsa Lindsey, och skjutsa

er vart ni vill.

Det enda du behöver göra är att ge mig ett par körlektioner!


 

Mark: - Det var det mest oförskämda jag hört idag! Jag ger dig mat, tak över huvudet och utbildning.

Och ändå så har du mage att be om något mer? ALDRIG!

Mark stormade sedan ut ur rummet, och Samara stod kvar på samma plats.


 

Samara: "Jag  kommer aldrig komma härifrån..."

 
 
Tova

Tova

30 maj 2012 15:41

Är tillbaka! Bloggen är igång igen och jag firar det med en ny historia så hoppas du kikar in och kommenterar lite! :)

http://www.simstips.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilda - 25 augusti 2012 16:46

  - DEL 8 -     Samara och Louise hann precis ner innan Mark kom ner till Samaras rum för att se till att hon inte var på Taylors party. Samara slängde sig ner under täcket när hon kom ner och Louise låste in sig på toaletten.     ...

Av Hilda - 23 augusti 2012 15:23

                                                                                   - DEL 7 -     Louise börjar gå ut till baksidan av huset där maskeradbalen hålls. Hennes kina-klädsel uppskattas av många, och hon kastar sig genast in i en...

Av Hilda - 20 augusti 2012 16:50

  - DEL 5 -     Louise: - Så Mr. Williams låter dig inte gå på maskeradbalen som hålls i huset du bor? Allvarligt? Samara: - Ja, tyvärr. Jag ville verkligen spela upp min låt för Jake...     Louise: - Vem har sagt att du inte kan d...

Av Hilda - 17 augusti 2012 17:07

  - DEL 5 -       Dagen därpå, under musiklektionen, får Samara och Jake reda på att dom är partners inför den stora talangshowen som äger rum om ett par månader. Dom väljer att sätta sig utanför skolan och planera. Jake: - Så vad vill d...

Av Hilda - 17 augusti 2012 17:00

Jag är så ledsen för uppehållet, men... Jag har faktiskt haft fullt upp. Jag ska genast skriva del 5 av Askungen, och börja fundera på vad nästa simshistoria ska handla om :)  Några tips/önskemål? ;) ...

Presentation


Denna blogg innehåller till störst del sims-serier som jag skriver, och som ni kan följa.
En simsblogg som sticker ut bland mängden, med välskrivna inlägg och genomtänkta bilder.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Veckoplanering

Måndag: Askungen Del 2

Tisdag: 

Onsdag: Simsmode

Torsdag: Askungen Del 3

Fredag:

Lördag: Lördagsmys

Söndag: 

Senaste inläggen

Serier

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards