hildassimsblogg

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Askungen - Del 1

Av Hilda - 17 maj 2012 16:15

- DEL 1 -  


 

Klockan var halv 6, och Samara Sommers väckarklocka hade precis väckt henne.

Det var en helt vanlig tisdagsmorgon, trodde hon.

Samara: "Halv sex... 2 och en halv timme kvar tills bussen kommer. Lika bra att sätta igång då."

Samara skötte alla olika sorters sysslor i hemmet. Diskade, lagade mat, städade och allt annat.


 

Samara slängde på sig de klädesplagg som låg överst i byrån. Hon hade ju inte överdrivet mycket att välja på, eftersom hon knappt fick några pengar av sin styvpappa Mark.

Sminket hon använde var gammalt och inte av bästa kvalitet, men det fick duga.


 

Sedan fick hon nästan springa upp till köket, för hon skulle hinna laga tre olika frukostar innan bussen kom.

Våfflor till Lindsey, laktosfria pannkakor till Mark och omelett till Taylor.

Vid 8 kom bussen och hämtade upp dom.


Samara älskade skolan. Det var dom enda timmarna på dygnet som hon slapp följa Marks order.

Denna dag var extra bra.


 

Direkt efter skolan var det dags för Samara att gå till Musikföreningen.

Ute på skolgården stannade hon dock, för att hon såg honom.

Han var otroligt snygg, och på väg mot henne.

Samara rabblade olika meningar snabbt i huvudet:
"Hej jag heter Samara Sommers och jag... Nej." "Tjena, det är jag som är Samara! Nej."


 

Samara stod och flinade, halvt chockad och halvt nervös, när han stannade framför henne.

Jake: - Hej, jag är ny här. Jag heter Jake Adams.

Samara samlade sig och svarade.

Samara: - Hej Jake, jag heter Samara.

Jake: - Samara... Vilket vackert namn!

Samara log, och rodnade lätt.


 

Jake harklade sig.

Jake: - Eh ja... Jag har anmält mig till Musikföreningen, vet du vart det är?

När Samara hörde ordet musik släppte hennes nervositet och hon blev sig själv.

Samara: - Musikföreningen? Självklart! Gillar du musik?

Jake rodnade: - Jaa... Jag är... Eh... Ja, jag älskar musik.


 

Samara skrattade lätt.

Samara: - Härligt! Det är din turdag idag. Jag är precis påväg dit, så jag kan visa dig vägen!

Jake: - Du har rätt, det är min turdag! 

Samara rodnade igen, och visade honom vägen till Musikföreningens lokal.


 

När Samara kom hem, med ett glatt humör efter konversationen med Jake, stötte hon på en överlycklig Taylor.

Samara: - Vad är det med dig då? Har du vunnit på lotto? 


 

Taylor: - Nej dummer. Jag har ordnat mig en dejt med Jake Adams! DEN Jake Adams! JAG!

Samara: - Jake Adams? På dejt med dig? Vad betalade du honom för det? Eller du kanske hotade honom?


 

Taylor: - Nu lyssnar du på mig, äckel. Jag är snygg, han är snygg. Jag är rik, han är rik. Jag är populär, han är känd. Vi passar så bra ihop att jag redan börjat leta ett hus åt oss.

Samara: "Känd?"


 

När Samara inte svarade suckade Taylor.

Taylor: - Jaja, gå till köket och laga den där salladen du brukar göra. Jake kommer om trettio minuter.


 

Samara: "Ska Jake komma hit?!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilda - 25 augusti 2012 16:46

  - DEL 8 -     Samara och Louise hann precis ner innan Mark kom ner till Samaras rum för att se till att hon inte var på Taylors party. Samara slängde sig ner under täcket när hon kom ner och Louise låste in sig på toaletten.     ...

Av Hilda - 23 augusti 2012 15:23

                                                                                   - DEL 7 -     Louise börjar gå ut till baksidan av huset där maskeradbalen hålls. Hennes kina-klädsel uppskattas av många, och hon kastar sig genast in i en...

Av Hilda - 20 augusti 2012 16:50

  - DEL 5 -     Louise: - Så Mr. Williams låter dig inte gå på maskeradbalen som hålls i huset du bor? Allvarligt? Samara: - Ja, tyvärr. Jag ville verkligen spela upp min låt för Jake...     Louise: - Vem har sagt att du inte kan d...

Av Hilda - 17 augusti 2012 17:07

  - DEL 5 -       Dagen därpå, under musiklektionen, får Samara och Jake reda på att dom är partners inför den stora talangshowen som äger rum om ett par månader. Dom väljer att sätta sig utanför skolan och planera. Jake: - Så vad vill d...

Av Hilda - 17 augusti 2012 17:00

Jag är så ledsen för uppehållet, men... Jag har faktiskt haft fullt upp. Jag ska genast skriva del 5 av Askungen, och börja fundera på vad nästa simshistoria ska handla om :)  Några tips/önskemål? ;) ...

Presentation


Denna blogg innehåller till störst del sims-serier som jag skriver, och som ni kan följa.
En simsblogg som sticker ut bland mängden, med välskrivna inlägg och genomtänkta bilder.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Veckoplanering

Måndag: Askungen Del 2

Tisdag: 

Onsdag: Simsmode

Torsdag: Askungen Del 3

Fredag:

Lördag: Lördagsmys

Söndag: 

Senaste inläggen

Serier

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards